Markalaşma Sürecinin İlk Adımı

Dünyayı düşünelim, milyonlarca insanın her birinin giyinişi, konuşması, jest ve mimikleri, saçı, tarzı vb. özellikleri aynı olsaydı, birbirimizi ayırt edebilme imkanımız olur muydu? Kurumsal kimlik de bu doğal sürecin içerisinde bir şirket için ayırt edilebilme olanağını sağlayan öğeler bütünüdür. Kurumsal kimlik, pazarlama faaliyetlerinde kurumun görünen yüzüdür. Şirketlerin pazara, müşterilerine ve çalışanlarına kendini ifade etme şeklidir.

Kurumsal kimliği oluşturan ana öğeleri ikiye ayıracak olursak; logo & slogan ile kurumsal renk & yazı tipi olarak gruplandırabiliriz. Logo tasarımı ve slogan kurumsal kimliğin en önemli iki öğesidir. Kurumsal renginizi ve yazı tipini ise markanızın gölgesi olarak görebilirsiniz. Tüm bu detayların bir araya gelmesiyle oluşan kurumsal kimlik, şirketinizin imzasıdır. Şirketler oluşturdukları bu imzayla tüketicinin aklına kazınırlar.